dimarts, 13 de maig del 2008

Balanç de les pluges 9 i 10 de maig

L'SMC ha publicat una nota informativa amb el recull de les precipitacions caigudes a Catalunya.

A l'esquerra es presenta el mapa de precipitacions confeccionat pel propi SMC on es poden apreciar els màxims de precipitació localitzats a la costa des de Barcelona fins Tarragona, així com la zona dels Ports.

Les dades de precipitació de l'estació oficial del SMC a Vallirana han donat un registre de 150 mm que són quasi clavats als 151 mm registrats a l'estació automàtica de Mas Rovira.

Llegir la nota complerta

3 comentaris:

Laia Pellejà ha dit...

Hola, sóc veïna de Vallirana i em trobo que les pluges recents m'han ocasionat un problema de filatracions d'aigua a casa meva. Segons l'asseguradora de la comunitat si no han caigut més de 40 litres per metre quadrat, no es pot fer càrrec dels danys ocasionats per l'aigua. Arrel del teu article i de les dades oficials que dónes em podries dir com puc obtenir-les per tal de presentar-les a la companyia? Es pot fer alguna petició formal? a la web del servei meteorològic de CAtalunya no dóna gaires pistes. Em pots orientar en aquest sentit? Moltes gràcies.

meteovallirana ha dit...

Bona nit Laia. És evident que aquest maig a Vallirana han caigut més de 40 l/m2, de fet a dia d’avui en portem 219.5 mm (segons les meves dades).

Evidentment la meva estació meteorològica no es un Servei Oficial i tot i que et puc dir que les dades que prenc són molt acurades, segurament només serien preses a mode informatiu per qualsevol asseguradora (no soc un organisme oficial i evidentment ells defensaran els seus interessos)

Una altre cosa és el Servei Meteorològic de Catalunya que en disposa d’una estació meteorològica al poble, al C/ Xile per ser més concrets. Pots dirigir-te a ells per demanar dades, però si busques a la seva web pots trobar dades de precipitació per dia: http://www.gencat.net/servmet/marcs/marc_dades.html

I per més informació, respecte als dies 9 i 10 de maig que va ser quan més va ploure (152 mm a Vallirana), el SMC va emetre aquesta nota informativa http://www.gencat.net/servmet/pagines/Premsa/notainformativa11052008.pdf , publicada a la seva web. Això es una nota informativa d’un organisme oficial no poden posar gaires pegues sincerament.

Aprofito per explicar-te que la precipitació en mm és equivalent a l/m2, més que res perquè veuràs que a la web els trobaràs en mm.

Espero que la informació et serveixi per solventar el teu problema. Ja m’explicaràs.

Anònim ha dit...

Hola company!!!

Sóc veí del Lledoner i per desgràcia treballo a Madrid. Només cada 4 setmanes puc tornar a casa uns dies. Quina sorpresa que vaig tenir l'altre dia. Tot xop! Plè de cargols... però amb una mica de por. A la que comenci a fer bon temps començarà a créixer l'herba a tot arreu, i si deixa de ploure... de nou alt risc d'incendi per aquest estiu.

Ah! Per cert. Sempre estic atent a la teva estació meteorològica per saber quan plou a casa. ;-)

Una abraçada!!!